LoMe,
Nie warto wchodzic w ten silnik klekoter jakich mało 3 cylindry głośne niezbyt szybkie i kłopotliwe silniki.
Lepiej poszukac SDI nieco mnijesza moc ale wytrzymałośc godna mistrza.
Więcej dowiesz sie na www.fabiaclub.pl
Pozdrawiam.
Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nie warto wchodzic w ten silnik klekoter jakich mało 3 cylindry głośne niezbyt szybkie i kłopotliwe silniki.
Lepiej poszukac SDI nieco mnijesza moc ale wytrzymałośc godna mistrza.
:shock:
Zamieszczone przez tomil
Przejeździłem taką Fabią ponad 150 tys. km (służbówka)- w słabszej wersji mocy (nie pamiętam 70-75 KM).
Sam silnik bezobługowy. Gorzej ze skrzynią- przy niecałych 150 tys. padły łożyska- najpierw 5, później 4.
Poza tym, podobnie jak OI to toporna, nie do zajechania konstrukcja.
Co do mocy- nie jest demonem prędkości ale 160 poleci. Spalanie dość spore przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe to kropelka wystarczy.
dokładnie
mam taki w żonki polo 1,4TDi PD 75KM
fakt, że 3 cylindry, ale dobrze przeciwwyważone, dzwięk silnika jak dla mnie zajebisty
spalanie liczone w kropelkach, a ciąg przenajmniej w polo całkiem fajny
silnik prosty, mały, dostęp do wszystkiego bezproblemowy
Panowie jak tak zachwalacie to zróbcie potem zżute klubową na naprawę wszak wiadomo nie od dziś,że najlepszy samochód to służbowy Firma naprawi,zatankuje itp.
O gustach się nie dyskutuje.
Pozdrawiam.
Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panowie jak tak zachwalacie to zróbcie potem zżute klubową na naprawę wszak wiadomo nie od dziś,że najlepszy samochód to służbowy Firma naprawi,zatankuje itp.
O gustach się nie dyskutuje.
Pozdrawiam.
No właśnie jak zdał egzamin u przedstawiciela handlowego to znaczy, że w normalnej eksploatacji tym bardziej da redę.
J jeździłem Fabią z Silnikiem 1.4 TDI 70km 2 lata - 100tys km:
1. W miarę dynamiczny, na mały samochód dawał w miarę radę. ok 14s do setki. Ale elastyczność lepsza niż samo przyspieszenie. +
2. 100tys km beż najmniejszcy problemów jeśli chodzi o silnik +
3. Zużycie paliwa: przy spokojnej jeździe 4.5-5 l/100 + przy dynamicznej pali sporo nawet 7 -
MInusy:
1. Głośćny - szczególnie na zimno -
2. Sporo pali w brew pozorą jak się pociśnie -
3. Dla nie których prędkość maksymalna nie za duża ok 165km/h
kiedyś miałem styczność z fabią z tym silnikiem, dynamika w miare wystarczająca, silnik na zimnym pracuje jak traktor, ale jak sie go przegazowało na światłach to chodziło to jak Subaru przy spokojnej jeździe spalanie do zaakceptowania, jak sie ciśnie po mieście pali jak na diesla dużo za dużo. O awaryjności sie nie wypowiem bo miałem krótką styczność z tym autem. Ogólnie auto dobre dla osoby która jeździ dość spokojnie
ja w przeciwienstwie do sporej czesci ludzi piszacych o tym silniku.... MIALEM FABIE II Z TYM SILNIKIEM.
i co moge o nim napisac?
REWELACJA!
spalanie malutkie - 4 litry z kawalkiem - w porywach po miescie tylko to 5 z kawalkiem (moge Ci na maila przeslac wyliczenie z poltora roku ze spalania).
absolutnie przy silniku nic sie nie robi - nie bral oleju.
mialem wersje 70 KM i calkowicie wystarczala zarowno do miasta jak i w trasie
co do ponoc glosnego klekotu to nie bardzo rozumiem - moj 1.9 TDI w OCTAVII II wcale nie jest jakos rewelacyjnie cichszy.... a poza tym mi glos dieselka w ogole w niczym nie przeszkadzal (ale na pewno porownujac z benzyna to WYRAZNIE GO SLYCHAC).
moim zdaniem to najlepszy silnik (po 1.9 TDI) w Fabii.
Mały update: ASO zaleca wymianę rozrządu przy 90.000km.
Z rzeczy mniej przyjemnych: w aucie kolegi szumiała skrzynia biegów przy tychze 90.000km. Okazało się, że szlag trafił synchronizator 2-go biegu. ASO Auto Wimar wystawiło fakturę na 4.200zł... :cry: Aha, auto latało przede wszystkim w długich (500km) trasach...
LoMe, przed OII miałem polo z tym silniczkiem przejechałem nim ok 100 tys km i jak dla mnie był rewelacyjny
(kupiłem go z przebiegiem 90 tys. na liczniku). Spalanie w polo przy ciągłej jeździe w mieście i ciężkiej nodze oscylowało w granicy 5,5l jak dla mnie rewelacja w trasie oszczednym przy spalaniu pojawiała się 3-ka z przodu na 100km
cały problem w tym silniku to skrzynia biegów oraz ceny części (np. dwumas z wymianą w asso 4tys. zł ) Co do głośności to wg mnie 1,9 tdi w skodzie jast tak samo słyszlny jak był 1,4 tdi w polo (to są moje odczucia)
LoMe, przed OII miałem polo z tym silniczkiem przejechałem nim ok 100 tys km i jak dla mnie był rewelacyjny
(kupiłem go z przebiegiem 90 tys. na liczniku). Spalanie w polo przy ciągłej jeździe w mieście i ciężkiej nodze oscylowało w granicy 5,5l jak dla mnie rewelacja w trasie oszczednym przy spalaniu pojawiała się 3-ka z przodu na 100km
Dziwne bo zrobiłem 100tys tym silnikiem ale w FabiII (więc ten sam ciężar samochodu) i przy dynamicznej jeździe brał nawet 7l w mieście a w trasie rzadko schodziłem poniżej 4.5-5tki (jazda ok 110km/h)
cały problem w tym silniku to skrzynia biegów oraz ceny części (np. dwumas z wymianą w asso 4tys. zł ) Co do głośności to wg mnie 1,9 tdi w skodzie jast tak samo słyszlny jak był 1,4 tdi w polo (to są moje odczucia)
Komentarz