1,4 TDI - warto w to wchodzić??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siwy300
    Classic
    • 2010
    • 13

    1,4 TDI - warto w to wchodzić??

    Zamieszczone przez Maicroft
    Dziewczyna od znajomego tak miala, kurs umeczyla, a egzamin skonczyla przed tym jak wsiadla na motor.
    :shock: :lol:

    ej, no ale chyba tego nie ma w ustawie czy czymś tam...
  • LoMe
    Drive
    • 2009
    • 59

    #2
    1,4 TDI - warto w to wchodzić??

    Mojemu tacie trafia się Fabia z tym silnikiem. Warto ładować się w ten silnik??

    Komentarz

    • MartinezTychy
      Drive
      • 2010
      • 80

      #3
      LoMe,
      Nie warto wchodzic w ten silnik klekoter jakich mało 3 cylindry głośne niezbyt szybkie i kłopotliwe silniki.
      Lepiej poszukac SDI nieco mnijesza moc ale wytrzymałośc godna mistrza.
      Więcej dowiesz sie na www.fabiaclub.pl
      Pozdrawiam.
      Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Komentarz

      • tomil
        L&K
        S_OCP Member
        • 2008
        • 1179

        #4
        Przejeździłem taką Fabią ponad 150 tys. km (służbówka)- w słabszej wersji mocy (nie pamiętam 70-75 KM).

        Sam silnik bezobługowy. Gorzej ze skrzynią- przy niecałych 150 tys. padły łożyska- najpierw 5, później 4.

        Poza tym, podobnie jak OI to toporna, nie do zajechania konstrukcja.

        Co do mocy- nie jest demonem prędkości ale 160 poleci. Spalanie dość spore przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe to kropelka wystarczy.
        It doesn't matter what we're losing
        It only matters what we're going to find!

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10970
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez MartinezTychy
          Nie warto wchodzic w ten silnik klekoter jakich mało 3 cylindry głośne niezbyt szybkie i kłopotliwe silniki.
          Lepiej poszukac SDI nieco mnijesza moc ale wytrzymałośc godna mistrza.
          :shock:

          Zamieszczone przez tomil
          Przejeździłem taką Fabią ponad 150 tys. km (służbówka)- w słabszej wersji mocy (nie pamiętam 70-75 KM).

          Sam silnik bezobługowy. Gorzej ze skrzynią- przy niecałych 150 tys. padły łożyska- najpierw 5, później 4.

          Poza tym, podobnie jak OI to toporna, nie do zajechania konstrukcja.

          Co do mocy- nie jest demonem prędkości ale 160 poleci. Spalanie dość spore przy większych prędkościach. Przy normalnej jeździe to kropelka wystarczy.
          dokładnie
          mam taki w żonki polo 1,4TDi PD 75KM
          fakt, że 3 cylindry, ale dobrze przeciwwyważone, dzwięk silnika jak dla mnie zajebisty
          spalanie liczone w kropelkach, a ciąg przenajmniej w polo całkiem fajny
          silnik prosty, mały, dostęp do wszystkiego bezproblemowy
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • słoń
            Elegance
            • 2010
            • 777

            #6
            Witaj.
            mam Practica z tym silniczkiem,przejechane 127 kkm.bezawaryjnie,spalanie niskie,nie jest to demon prędkości ale tu chyba nie o to chodzi

            Komentarz

            • MartinezTychy
              Drive
              • 2010
              • 80

              #7
              Panowie jak tak zachwalacie to zróbcie potem zżute klubową na naprawę wszak wiadomo nie od dziś,że najlepszy samochód to służbowy Firma naprawi,zatankuje itp.
              O gustach się nie dyskutuje.
              Pozdrawiam.
              Skoda Fabia Combi jeżdzi i trąbi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              Komentarz

              • krzysiek83wpr
                Rider
                • 2010
                • 362

                #8
                Zamieszczone przez MartinezTychy
                Panowie jak tak zachwalacie to zróbcie potem zżute klubową na naprawę wszak wiadomo nie od dziś,że najlepszy samochód to służbowy Firma naprawi,zatankuje itp.
                O gustach się nie dyskutuje.
                Pozdrawiam.
                No właśnie jak zdał egzamin u przedstawiciela handlowego to znaczy, że w normalnej eksploatacji tym bardziej da redę.

                J jeździłem Fabią z Silnikiem 1.4 TDI 70km 2 lata - 100tys km:
                1. W miarę dynamiczny, na mały samochód dawał w miarę radę. ok 14s do setki. Ale elastyczność lepsza niż samo przyspieszenie. +
                2. 100tys km beż najmniejszcy problemów jeśli chodzi o silnik +
                3. Zużycie paliwa: przy spokojnej jeździe 4.5-5 l/100 + przy dynamicznej pali sporo nawet 7 -

                MInusy:
                1. Głośćny - szczególnie na zimno -
                2. Sporo pali w brew pozorą jak się pociśnie -
                3. Dla nie których prędkość maksymalna nie za duża ok 165km/h

                Ogólnie oceniam 7/10.

                Komentarz

                • W1Michał
                  Rider
                  • 2006
                  • 351

                  #9
                  kiedyś miałem styczność z fabią z tym silnikiem, dynamika w miare wystarczająca, silnik na zimnym pracuje jak traktor, ale jak sie go przegazowało na światłach to chodziło to jak Subaru przy spokojnej jeździe spalanie do zaakceptowania, jak sie ciśnie po mieście pali jak na diesla dużo za dużo. O awaryjności sie nie wypowiem bo miałem krótką styczność z tym autem. Ogólnie auto dobre dla osoby która jeździ dość spokojnie
                  http://www.elcal.pl/

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9941
                    • Ford

                    #10
                    W mojej firmie lata masa słóżbówek z 1.4TDI 70KM. Generalnie na auta nikt nie narzeka (ale moze przez to, że auta jednak są dbane)...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • LoMe
                      Drive
                      • 2009
                      • 59

                      #11
                      Dzięki za opinie. A może jednak lepiej 1,4 SDI? Co Wy na to?

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9941
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez LoMe
                        Dzięki za opinie. A może jednak lepiej 1,4 SDI? Co Wy na to?
                        Nie ma takiego motoru... Jest albo 1.4TDI (70/75/80KM) albo 1.9SDI...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • marlej108
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 4976
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                          #13
                          czesc,

                          ja w przeciwienstwie do sporej czesci ludzi piszacych o tym silniku.... MIALEM FABIE II Z TYM SILNIKIEM.

                          i co moge o nim napisac?

                          REWELACJA!

                          spalanie malutkie - 4 litry z kawalkiem - w porywach po miescie tylko to 5 z kawalkiem (moge Ci na maila przeslac wyliczenie z poltora roku ze spalania).

                          absolutnie przy silniku nic sie nie robi - nie bral oleju.

                          mialem wersje 70 KM i calkowicie wystarczala zarowno do miasta jak i w trasie

                          co do ponoc glosnego klekotu to nie bardzo rozumiem - moj 1.9 TDI w OCTAVII II wcale nie jest jakos rewelacyjnie cichszy.... a poza tym mi glos dieselka w ogole w niczym nie przeszkadzal (ale na pewno porownujac z benzyna to WYRAZNIE GO SLYCHAC).

                          moim zdaniem to najlepszy silnik (po 1.9 TDI) w Fabii.

                          POLECAM!
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10970
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            o to chodzi
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • LoMe
                              Drive
                              • 2009
                              • 59

                              #15
                              Dzięki.
                              Trafia się egzemplarz z 2007r. z przebiegiem 120 tys.. Na dzień dobry do wymiany rozrząd.

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9941
                                • Ford

                                #16
                                Mały update: ASO zaleca wymianę rozrządu przy 90.000km.
                                Z rzeczy mniej przyjemnych: w aucie kolegi szumiała skrzynia biegów przy tychze 90.000km. Okazało się, że szlag trafił synchronizator 2-go biegu. ASO Auto Wimar wystawiło fakturę na 4.200zł... :cry: Aha, auto latało przede wszystkim w długich (500km) trasach...
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • RABIN
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 450
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  LoMe, przed OII miałem polo z tym silniczkiem przejechałem nim ok 100 tys km i jak dla mnie był rewelacyjny
                                  (kupiłem go z przebiegiem 90 tys. na liczniku). Spalanie w polo przy ciągłej jeździe w mieście i ciężkiej nodze oscylowało w granicy 5,5l jak dla mnie rewelacja w trasie oszczednym przy spalaniu pojawiała się 3-ka z przodu na 100km
                                  cały problem w tym silniku to skrzynia biegów oraz ceny części (np. dwumas z wymianą w asso 4tys. zł ) Co do głośności to wg mnie 1,9 tdi w skodzie jast tak samo słyszlny jak był 1,4 tdi w polo (to są moje odczucia)

                                  Komentarz

                                  • krzysiek83wpr
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 362

                                    #18
                                    Zamieszczone przez RABIN
                                    LoMe, przed OII miałem polo z tym silniczkiem przejechałem nim ok 100 tys km i jak dla mnie był rewelacyjny
                                    (kupiłem go z przebiegiem 90 tys. na liczniku). Spalanie w polo przy ciągłej jeździe w mieście i ciężkiej nodze oscylowało w granicy 5,5l jak dla mnie rewelacja w trasie oszczednym przy spalaniu pojawiała się 3-ka z przodu na 100km

                                    Dziwne bo zrobiłem 100tys tym silnikiem ale w FabiII (więc ten sam ciężar samochodu) i przy dynamicznej jeździe brał nawet 7l w mieście a w trasie rzadko schodziłem poniżej 4.5-5tki (jazda ok 110km/h)

                                    cały problem w tym silniku to skrzynia biegów oraz ceny części (np. dwumas z wymianą w asso 4tys. zł ) Co do głośności to wg mnie 1,9 tdi w skodzie jast tak samo słyszlny jak był 1,4 tdi w polo (to są moje odczucia)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...